Strategie in de zorg

Patiënt staat centraal

Andere beleving van zorg

Positieve kant van zorg

Home / Strategie in de zorg

Door te focussen op de Customer Intimacy Strategie voorkomt u dat er de misopvatting ontstaat dat medewerkers in de zorg meer aandacht hebben voor de ziekte van een cliënt dan in de cliënt zelf. Wanneer u dus als zorginstelling uw zorg wilt verbeteren door meer persoonlijke waarde voor cliënten te realiseren, kunt u het beste met deze strategie aan de slag. Binnen deze strategie wordt aandacht gegeven aan zingeving.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Gebruik de Customer Intimacy Strategie en zorg voor zingeving in de zorg

De Customer Intimacy Strategie op basis van zingeving vraagt professionals in de zorg op alle fronten om zorg te leveren vanuit het holistisch perspectief van de cliënt door zijn persoonlijke doelen te realiseren en daarbij zijn omgeving te betrekken. Zingeving wordt gerealiseerd in de interacties tussen drie partijen: medewerker, cliënt (en vertrouwde omgeving) en bestuurder (namens de organisatie). Zingeving is de belofte van bestuurders aan cliënten. Die belofte van zingeving wordt tussen medewerkers en cliënten waargemaakt indien zingeving door bestuurders als prioriteit bij medewerkers wordt gesteld.

Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op

Preventie, innovatie en cultuuromslag

Door uw strategie met thema’s in te vullen als cliënt centraal, samen beslissen, patiëntperspectief, narratief onderzoek of digitalisering kunt u als bestuurder van een instelling in de zorg niet integraal scoren in de realisatie van Customer Intimacy Strategie. Zingeving zorgt hier wel voor, omdat zingeving een proces is wat al op verschillende plekken en momenten in zorginstellingen plaatsvindt (maar vaak onder een andere naam). Zingeving is zelfs bij besparingen binnen een zorginstelling te actualiseren aan de hand van drie sleutelwoorden die in de sector gangbaar zijn: preventie, innovatie en cultuuromslag.

Implementeer een effectieve strategie in de zorg

Door een strategie op te stellen binnen de zorg die goed aansluit op de wensen van uw cliënten zorgt u voor zingeving binnen uw zorginstelling. Plan een kennismakingsgesprek in en ontdek wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen. U neemt eenvoudig contact met ons op door te bellen naar 06 206 124 83 of stuur een e-mail naar info@zingevingindezorg.nl

Het laatste nieuws

Versterk uw magneet

Versterk uw magneet

Waar liggen uw prioriteiten om duurzaam aan te sluiten bij de verwachtingen van cliënten en medewerkers? Uw visie is helder: u wil meer betekenen voor uw cliënten en medewerkers en daarmee ook waardevoller zijn voor verwijzers, verzekeraars en ketenpartners. Maar is uw...

Lees meer
Zingeving als opdracht

Zingeving als opdracht

Mensen hebben een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt identificaties waarbinnen een mens gebeurtenissen een stabiele betekenis kan geven en...

Lees meer
Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Zingeving wordt vaak een zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen. Daarbij proberen mensen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd...

Lees meer
Eye opener over zingeving

Eye opener over zingeving

Een echte eye opener is de visualisatie van de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg op het punt van zingeving. Deze wordt veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen cliënten en behandelaren. In een...

Lees meer

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.

Zingevingsroute naar relevante zorg

Zet u stappen op de zingevingsroute naar relevante zorg? Deze route biedt direct verbetering voor cliënten, motiveert medewerkers en profileert uw instelling met onderscheidende waarde.