Zorg verbeteren

Patiënt staat centraal

Andere beleving van zorg

Positieve kant van zorg

Home / Zorg verbeteren

Zorg verbeteren kan op verschillende manieren, maar de meest efficiënte manier is door de focus te leggen op de Customer Intimacy Strategie. Met deze strategie worden de cliënten centraal gesteld in plaats van hun ziekte of aandoening en wordt zingeving in de zorg behaald. Zingeving in de zorg biedt u de zekerheid van een ervaren team. Door samen met u een inspirerende koers te ontwikkelen, kan deze concrete procesverbeteringen vergroten en de zorg verbeteren. De procesverbeteringen ontstaan in de diverse cliëntreizen van uw organisatie.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Investeer de Customer Intimacy Strategie om zorg te verbeteren

Om zorg te kunnen verbeteren is het erg belangrijk vooraf de resultaten te bepalen, zelfs als er besparingen nodig zijn. Zo kunnen wij tijdens de implementatie van de vooraf bepaalde koers de verandering volgen met een kwaliteitsmonitor. Door zorgprofessionals naar de individuele persoonlijke doelen van cliënten te laten vragen, kunnen zij beter begeleid worden in de realisatie van hun zingevingsopgave. Deze persoonlijk aanpak draagt bij aan het verbeteren van de zorg.

Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op

Ontwikkel een inspirerende koers

Om te achterhalen hoe u het beste in uw zorginstelling de zorg kunt verbeteren, kiest u voor brainstormsessies. Met creatieve brainstormtechnieken werken wij samen met de deelnemers naar antwoorden toe op concrete organisatievraagstukken die binnen uw instelling bestaan. Wilt u graag weten wat de mogelijkheden voor uw zorginstelling zijn om de zorg te verbeteren? Neem contact met ons op en wij vertellen u graag meer tijdens een kennismakingsgesprek. U bereikt ons door te bellen naar 06 206 124 83 of te mailen naar info@zingevingindezorg.nl

Het laatste nieuws

Versterk uw magneet

Versterk uw magneet

Waar liggen uw prioriteiten om duurzaam aan te sluiten bij de verwachtingen van cliënten en medewerkers? Uw visie is helder: u wil meer betekenen voor uw cliënten en medewerkers en daarmee ook waardevoller zijn voor verwijzers, verzekeraars en ketenpartners. Maar is uw...

Lees meer
Zingeving als opdracht

Zingeving als opdracht

Mensen hebben een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt identificaties waarbinnen een mens gebeurtenissen een stabiele betekenis kan geven en...

Lees meer
Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Zingeving wordt vaak een zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen. Daarbij proberen mensen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd...

Lees meer
Eye opener over zingeving

Eye opener over zingeving

Een echte eye opener is de visualisatie van de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg op het punt van zingeving. Deze wordt veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen cliënten en behandelaren. In een...

Lees meer

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.

Zingevingsroute naar relevante zorg

Zet u stappen op de zingevingsroute naar relevante zorg? Deze route biedt direct verbetering voor cliënten, motiveert medewerkers en profileert uw instelling met onderscheidende waarde.